Kulki ziemniaczane – Dufinki


Dzisiaj przedstawiam Wam przepis na kulki ziemniaczane zwane Dufinkami (nie mam pojęcia skąd taka nazwa 😉 ). Kulki przypominają w smaku te mrożone, które można kupić w sklepie…z tym, że są na pewno zdrowsze. Najlepsze, najbardziej chrupkie są od razu po smażeniu, ale później też są dobre. Polecam jako dodatek do obiadu 🙂

dufinki3

Składniki:

  • 0,6 kg ziemniaków
  • 1 jajko
  • 2,5 -3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • bułka tarta
  • olej

Ziemniaki ugotować w osolonej wodzie. Przestudzić i przecisnąć przez praskę. Dodać jajko i mąkę ziemniaczaną. Dokładnie wymieszać.

dufinki

Z ziemniaków kształtować kulki wielkości orzecha włoskiego. Obtaczać w bułce tartej i smażyć w głębokim oleju na złoty kolor.

dufinki4

Smacznego 🙂

8 myśli w temacie “Kulki ziemniaczane – Dufinki

  1. Zrobiłam i sam przepis super, tyle, że ja miałam zły gatunek ziemniaków i w środku zrobiły się bardzo klejące i ciągnące… Szkoda, na pewno spróbuję kolejny raz tyle, że z innymi ziemniakami. Nie mieszkam w Polsce więc nie mam dostępu do naszych pyrków.

  2. Takie proste, a jakie fajne. Kiedyś kupowałam w sklepie (dawno temu) takie gotowe kulki i wcale nie były smaczne. Kupowałam je bardziej dla wyglądu. Na pewno zrobię:)

Dodaj komentarz