Ruskie w waflu


Uwielbiam pierogi ruskie, a w szczególności ich farsz – mogę wyjadać go prosto z miski – taka niewychowana jestem 😉 . Ruskie w waflu (przez niektórych zwane pierogami) są bardzo dobre i syte. Trochę brakuje mi w nich ciasta pierogowego, ale na pewno robi się je szybciej i wymagają mniej pracy i wprawy w lepieniu. Polecam 🙂

ruskiewwaflu4

Składniki:

  • 2 wafle
  • 550 g ugotowanych ziemniaków
  • 250 g sera białego
  • 2 małe cebule
  • sól
  • pieprz
  • 2 jajka
  • bułka tarta
  • olej do smażenia

Obrane ziemniaki ugotować w osolonej wodzie.  Przestudzone ziemniaki i ser biały przecisnąć przez praskę.

Pokrojoną w kosteczkę cebulę zeszklić na patelni. Dodać do ziemniaków.

Farsz posolić, popieprzyć i dokładnie wymieszać.

Farsz wykładać na wafel. Mi farszu starczyło na 1,5 wafla (chyba, za dużo go wyjadłam 😉 ).

ruskiewwaflu5

Wafel musi wchłonąć wilgoć, aby można było go zrolować jak roladę, dlatego należy odczekać około 10-15 minut przed zwijaniem.

Wafel zwinąć i pociąć na około 1,5 -2 centymetrowe  plastry. Każdy obtaczać w roztrzepanym jajku i bułce tartej. Smażyć na oleju.

ruskiewwaflu3

Przed podaniem chwilkę przestudzić.

IMG_4134

Smacznego 🙂

6 myśli w temacie “Ruskie w waflu

  1. Pycha!!!!!! W zyciu bym nie wpadł na ten pomysł, ale dzis zrobiłem te pierożki i po prostu wszyscy zachwyceni 🙂 pozdrawiam i dziekuje

Dodaj komentarz