Zupa krem z kalafiora z serem Gorgonzola


Jakbyście nie zauważyli to mówię – bardzo polubiłam robić kremy – dzięki komuś za wynalezienie blendera 😉 Kiedyś nie robiłam ich w ogóle ( i w sumie nie wiem dlaczego) – teraz mogłabym je jeść co drugi dzień 😉 Zupa krem z kalafiora z łagodnym serem Gorgonzola to chyba najlepszy krem jaki zrobiłam do tej pory. Gęsty, delikatny, z wyczuwalną nutą sera pleśniowego. Pycha. Polecam 🙂

kremzkalafiora1

Składniki:

  • 1 kalafior (około 1 kg)
  • 100 g sera Gorgonzola (lub innego sera pleśniowego)
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 litr bulionu drobiowego (może być z bulionetki)
  • sól
  • pieprz
  • 1 łyżka masła

Cebulę posiekać i zeszklić na maśle. Pod koniec smażenia dodać przeciśnięty przez praskę czosnek.

Kalafiora podzielić na różyczki i umyć. Gotować w bulionie (ja używałam bulionetki, dlatego dodałam ją do gotującego się kalafiora, mniej więcej w połowie gotowania) do miękkości.

Dodać cebulę i czosnek.

Kiedy kalafior będzie już mięciutki zmiksować całość blenderem. Dodać pokrojony na mniejsze kawałki ser i doprawić solą oraz pieprzem. Poczekać, aż ser się rozpuści. Jeśli ser nie chciałby się rozpuścić, można pomóc mu blenderem 😉

Przestudzić przed podaniem.

Podawać np. z grzankami (chlebem zarumienionym na oliwie) lub pokruszonym serem.

kremzkalafiora2

Smacznego 🙂

2 myśli w temacie “Zupa krem z kalafiora z serem Gorgonzola

Dodaj komentarz