Pierś z kurczaka z granatem i orzechami


Smak tego dania mnie zaskoczył. Po wyjęciu piersi z piekarnika i pokrojeniu jej na kawałki, stwierdziłam, że pewnie będzie bez polotu – bez smaku lub co gorsze dla mnie, będzie smakowała mięsem (mam nadzieje, że wiecie o czym mówię 😉 )…a tu zaskoczenie. Sosik, którym ją polałam idealnie się w nią wkomponował, wsiąkł, nadał słodyczy i delikatnego smaku. Pierś wyszła bardzo dobra – miękka i soczysta. Polecam 🙂

granat2

Składniki:

  • 2 duże pojedyncze piersi z kurczaka
  • 1 granat
  • 1/3 szklanki bułki tartej
  • 1/3 szklanki posiekanych orzechów włoskich
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka octu balsamicznego
  • 1 łyżeczka suszonej bazylii
  • oliwa
  • sól
  • pieprz

Orzechy wymieszać z bułką tartą i bazylią.

Pierś z kurczaka umyć i oczyścić. Polać oliwą z obu stron i obtoczyć w mieszance bułki tartej z orzechami. Ułożyć w formie do zapiekania polanej oliwą.

granat4

Piec 25 minut w temperaturze 190°C.

Granat przekroić na pół. Za pomocą drewnianej łyżki, którą trzeba uderzać granat od góry (przekrojoną połówką do dołu) wystukać z niego nasiona.

granat3

Kilka nasion zostawiać do przybrania a pozostałe zmiksować blenderem z octem balsamicznym i cukrem.

Pierś wyjąć z piekarnika, pokroić w plasterki, polać przygotowanym sosem z granatu i posypać nasionami.

Podawać np. z ziemniakami lub smażonymi warzywami. U nas miały być ziemniaki, ale bez wody w kranie  ciężko było je ugotować 😉

granat1

Smacznego 🙂

Przepis pochodzi od: Iwony Okrągła – http://www.sympatia.pl

3 myśli w temacie “Pierś z kurczaka z granatem i orzechami

Dodaj komentarz