Pierś z kurczaka z kuskusem z warzywami wg Jamie’go Oliver’a


Kolejny przepis na blogu, który zaczerpnęłam z książki Jamie’go – 15 minut w kuchni. Uwielbiam kuskusa dlatego z chęcią wypróbowałam ten przepis. Kuskus z warzywami jest smaczny. Pierś również. Jedyne moje zastrzeżenie co do tego dania odnosi się do jego temperatury. Obiad dla mnie musi być gorący…a jednak o kuskusie z świeżymi warzywami powiedzieć tego nie można. Następnym razem wrzucę go do mikrofali przed podaniem ;))

kurczakzkuskus5

Składniki:

Kuskus:

  • 1 szklanka kuskus
  • 1//2 papryki czerwonej
  • 1/2 papryki żółtej
  • 2 małe cebule
  • 1/2 puszki zielonego groszku
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1/3-1/2 pęczka koperku
  • kawałek ser feta
  • sól
  • pieprz
  • sok z cytryny
  • 2 łyżki oliwy

Kurczak:

  • 2-3 małe piersi z kurczaka
  • 1 łyżeczka mielonego ziela angielskiego
  • 1 łyżeczka oregano
  • skórka z 1 cytryny
  • sól
  • pieprz
  • oliwa do smażenia

Kuskus z odrobiną soli (ja daję około 1/2 łyżeczki)  zalać 2 szklankami zagotowanej, gorącej wody. Przykryć i odstawić.

Pierś z kurczaka umyć i oczyścić. Posypać solą, pieprzem, mielonym zielem angielskim (ja ubija w torebce ziarenka ziela angielskiego tłuczkiem do mięsa) i otartą skórką z jednej cytryny.

kurczakzkuskus3

Piersi ułożyć pomiędzy dwoma warstwami foli lub papieru do pieczenia i rozwałkować / rozbić wałkiem do ciasta na grubość około 1,5 cm. Smażyć na oliwie po około 2 minuty z każdej strony.

kurczakzkuskus2

Cebulę i koperek posiekać. Paprykę pokroić w kosteczkę.

Kuskus wymieszać z cebulą, koperkiem, groszkiem i papryką. Doprawić do smaku solą, pieprzem i sokiem z cytryny.  Dodać 2 łyżki oliwy i wymieszać. Całość posypać pokruszonym serem feta.

Pierś z kurczaka pokroić na plasterki, ułożyć na kuskus i podawać.

kurczakzkuskus6

Smacznego 🙂

Przepis pochodzi (po modyfikacjach) z: Jamie Oliver – 15 minut w kuchni.

Dodaj komentarz