Placuszki z jabłkami, ricottą i cynamonem (pancakes)


Święta, Święta i po Świętach… mam nadzieję, że minęły Wam udanie i w miarę spokojnie.

Pochwalę się, zrobiłam sobie prezent pod choinkę i wykupiłam domenę ulubioneprzepisy.com i niedługo (mam nadzieję) nastąpią przenosiny na nowy hosting i pojawią się usprawnienia na blogu, których mi tutaj bardzo brakuje 🙂

Dzisiaj propozycja kulinarna jest z tych bezmięsnych i lżejszych…

Uwielbiam różnego rodzaju placuszki, pancakes’y i naleśniki. U nas bardzo często pojawiają w formie obiadu – najczęściej w piątki, kiedy staramy się unikać mięsa. Tym razem przedstawiam Wam pancakes’y z jabłkami, ricottą i cynamonem. Robiłam je również w wersji z mąki pełnoziarnistej, ale ze zwykłej pszennej wyszły lepsze. Polecam 🙂

placuszkizriccotta1

Składniki:

  • 1 opakowanie sera ricotta (250 g)
  • 2 jabłka
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • 1 szklanka mleka
  • 2 jajka
  • 20 g masła
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli

Do podania:

  • lody
  • syrop klonowy

Wymieszać ze sobą ricottę, cukier i żółtka. Cały czas mieszając stopniowo dodać mleko.

Jabłka umyć, obrać ze skórki i zetrzeć na tarce. Odstawić.

Do tej samej miski przesiać mąkę z cynamonem, solą i pieprzem. Dodać rozpuszczone i przestudzone masło. Mieszać trzepaczką tylko do połączenia składników.

Dodać obrane i starte na tarce jabłka.

Białka ubić na sztywną pianę. Delikatnie wmieszać ją do ciasta. Odstawić pod przykryciem na 15 minut.

Placki smażyć na nieprzywierającej patelni, na średnim ogniu, ponieważ szybko brązowieją. Przewracać na drugą stronę, jak na w cieście pojawią się bąbelki. Jeśli placuszki będą za bardzo przywierać do patelni, użyć oleju do ich smażenia.

Podawać np. z lodami i syropem klonowym.

placuszkizriccotta2

Smacznego 🙂

Przepis pochodzi z: http://www.taste.com.au

2 myśli w temacie “Placuszki z jabłkami, ricottą i cynamonem (pancakes)

Dodaj komentarz