Schabowe roladki ze szpinakiem i mascarpone


Pyszne, aromatyczne (mam wrażenie, że piszę to o każdym przepisie…ale nie moja wina, że takie są 😉 ) roladki ze szpinakiem, czosnkiem, ziołami i mascarpone. Bardzo polecam 🙂

roladki4

Składniki:

  • 5-6 plastrów schabu
  • ok. 450 g mrożonego szpinaku (ja wymieszałam szpinak w liściach z rozdrobnionym)
  • 1 opakowanie sera mascarpone
  • 1 mała cebula
  • zioła (bazylia, zioła prowansalskie)
  • 3-4 ząbki czosnku
  • sól
  • pieprz
  • oliwa z oliwek

Cebulę posiekać w bardzo drobną kosteczkę i zeszklić na oliwie z oliwek na patelni. Dodać 2 ząbki czosnku i rozmrożony szpinak. Smażyć kilka minut, aż ze szpinaku odparuje nadmiar wody. Dodać serek mascarpone, sól, pieprz i zioła do smaku (bazylię i zioła prowansalskie). Jeśli szpinak będzie za mało czosnkowy, można na sam koniec dodać jeszcze jeden przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku – ja akurat lubię jego intensywny smak 🙂

Schab rozbić bardzo dokładnie, na bardzo cienkie, wręcz przezroczyste plastry. Do rozbijania najbezpieczniej włożyć plaster schabu pomiędzy 2 warstwy foli spożywczej – zabezpieczymy się przed pryskaniem i przed podziurawieniem mięsa.

roladki5

Na każdy plaster mięsa wykładać po 1 czubatej łyżce farszu, zwijać jak krokiety i spinać wykałaczkami. Pozostanie nam spora ilość farszu, który wykorzystamy do duszenia mięsa.

roladki1

Roladki delikatnie obsmażyć na oliwie z oliwek, a następnie przełożyć do garnka z farszem (do garnka zlać cały sosik z patelni).Ponieważ roladki mają się dusić około 30 minut, ja dodaję do sosu jeszcze 1/2 szklanki wody.

Sosik może wydawać się na początku delikatnie bez smaku. Podczas duszenia mięso puści soki i aromat i wszystko zacznie lepiej smakować 🙂  Pod koniec duszenia sos należy doprawić (jeśli zajdzie taka konieczność).

Podawać z ryżem.

roladki2

Smacznego 🙂

Przepis pochodzi z: Prywatnych zbiorów K. Ślepowrońskiej 🙂

4 myśli w temacie “Schabowe roladki ze szpinakiem i mascarpone

Dodaj komentarz